Pages

Thursday, August 9, 2012

Ramadhan: Madrasah Ibadahku




Ramadhan.
Engkau Madrasah Ibadahku.
Bersamamu, Aku Memahami Erti Niatku.
Bersamamu, Aku Memahami Erti Tarbiyahku.
Bersamamu, Aku Memahami Erti Ibadahku.
Bersamamu, Aku Memahami Erti Hidupku.

Ramadhan.
Engkau Madrasah Ibadahku.
Bersamamu, Aku Temui Ketenangan.
Bersamamu, Aku Temui Kesabaran.
Bersamamu, Aku Temui Pengorbanan
Bersamamu, Aku Temui Kebahagiaan.

Ramadhan.
Engkau Madrasah Ibadahku.
Bersamamu, Aku Selalu Mengadu.
Bersamamu, Aku Selalu Mengabdi.
Bersamamu, Aku Selalu Mengingati.
Bersamamu, Aku Selalu Bertaubat.

Ramadhan.
Engkau Datang Dan Akan Pergi.
Setahun Lamanya Berkunjung Lagi.
Namun, Belum Pasti Bertemu Lagi.
Hanya Berharap Ketentuan Ilahi.

Ramadhan.
Engkau Kurniaan Ilahi

Ramadhan.
Sahabat Seluruh Hamba Ilahi

Ramadhan.
Aku Banyak Belajar.

Ramadhan.
Kerana Allah, Aku Berterima Kasih.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...